Co się kryje w… chipsach?

Co się kryje w… chipsach?

06.06.2018Anna Różak

Na kolejnych zajęciach Szkolnego Koła Laboratoryjnego RETORTA postanowiliśmy wziąć pod lupę chipsy, które są popularną wśród młodzieży tzw. przekąską. Do tematu podeszliśmy bardzo analitycznie, korzystając z wielu źródeł informacji: – w słowniku języka polskiego – doszperaliśmy się objaśnienia pojęcia „przekąska”, z którego wynika, że jest to niewielka porcja jedzenia, spożywana regularnie między posiłkami dla zaspokojenia […]

więcej
RETORTOWICZE rozwijają swoje pasje…

RETORTOWICZE rozwijają swoje pasje…

04.04.2018Anna Różak

Szkolne Koło Laboratoryjnego „RETORTA” skupiające uczniów Technikum Chemicznego, którym wiedza zdobyta na lekcjach nie wystarcza, jest odpowiednim miejscem, gdzie możnarozwijać własne pasje. „RETORTA” to oferta edukacyjna dla młodych chemików kształcących się w zawodzie technik analityk. Podstawą działalności Koła są następujące priorytety: • rozbudzanie zainteresowania uczniów wiedzą chemiczną • rozwijanie pasji badawczej i twórczego myślenia • współdziałanie z instytucjami lokalnymi przy realizacji projektów edukacyjnych […]

więcej
Analityczne odsłona projektu „Akcja – kwalifikacja”

Analityczne odsłona projektu „Akcja – kwalifikacja”

04.04.2018Anna Różak

Beneficjenci projektu „Akcja-kwalifikacja” realizujący zajęcia dodatkowe „Laboratorium chemiczne w zakładzie przemysłowym”, przeprowadzili sesję badawczą w Zakładzie Chemii Nieorganicznej i Analitycznej Collegium Medicum w Bydgoszczy. Wspomniana wycieczka edukacyjna przeprowadzona 27 marca br. w KiZChNiA Collegium Medicum pozwoliła młodym adeptom sztuki chemicznej poszerzyć podstawowe wiadomości z zakresu wiedzy o procedurach przygotowania próbek do badań chemicznych oraz ich […]

więcej
Sukces jest… słodki!

Sukces jest… słodki!

26.03.2018Anna Różak

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna odnotowała 100% zdawalność egzaminów w kwalifikacjach uczniów klasy 4a naszej szkoły. Młodzi analitycy zdali egzamin potwierdzający kwalifikację A.60 „Wykonywanie badań analitycznych” w pięknym stylu – z wynikiem ponadprzeciętnym w części praktycznej 32% uczniów, którzy przystąpili do egzaminu, uzyskało najwyższą notę punktową 100%.  Dzień ogłoszenia wyników egzaminów zawodowych stał się przyczyną wzbudzenia edukacyjnych refleksji na temat formuły kształcenia modułowego. Jak […]

więcej