Miasta Andaluzji

27.11.2018Anna Różak

Po intensywnym tygodniu zajęć udaliśmy się na wycieczkę do Kordoby – pięknego, złotego miasta. Braliśmy udział w grze miejskiej, dzięki której poznaliśmy historię i kulturę miasta. Następnie mieliśmy trochę wolnego czasu na samodzielne zwiedzanie. W niedzielę wyruszyliśmy do Malagi, aby poznać zabytki miasta, m.in. piękną katedrę,  ruiny teatru rzymskiego, stare miasto. Był to też czas […]

18.10.2018Anna Różak

Wyspaliśmy się, ponieważ w tym tygodniu mamy zmianę popołudniową. Na zajęciach kończyliśmy poniedziałkowe ćwiczenie oraz wykonywaliśmy chromatografię cienkowarstwową. Mieliśmy okazję zobaczyć i korzystać z komór chromatograficznych oraz wykrywacza chromatogramu. Naszym zadaniem było ustalenie, z których aminokwasów składała się nasza próbka. Wszystkim zadanie poszło idealnie

16.10.2018Anna Różak

W niedzielę wybraliśmy się do Saksonii Szwajcarskiej, aby zwiedzić znajdujący się tam park narodowy. Poszliśmy na basztę, która jest jedną z największych atrakcji turystycznych w tym rejonie. Aby się tam dostać, najpierw musieliśmy pokonać wyczerpujący szlak w górę, lecz widoki zrekompensowały nam ten trud. Będąc tam zwiedziliśmy także ruiny zamku, które zrobiły na nas piorunujące […]

12.10.2018Anna Różak

Dzisiejszy dzień upłynął nam aktywnie. Dalej rozwijaliśmy swoje umiejętności przeprowadzając proces krystalizacji kwasu borowego, po czym skierowaliśmy się do Muzeum Higieny w Dreźnie, gdzie oglądaliśmy wystawę o rasizmie, która wywarła na nas ogromne wrażenie. Wczorajszy dzień upłynął nam bardzo szybko, miareczkowanie acydymetryczne pochłonęło całą naszą uwagę, a po zajęciach z przyjemnością napawaliśmy się panoramą Drezna […]