Uczniowie  +  Wychowawca   →   Monety    +   Lody

Uczniowie + Wychowawca → Monety + Lody

26.06.2015Mateusz Dembek

Oceny na koniec roku szkolnego… wystawione! Świadectwa szkolne… wydrukowane! Czas więc… na kilka chwil relaksu, tym bardziej, że w ostatnim dniu szkolnego kalendarza Zespołu Szkół Chemicznych króluje „Dzień z Wychowawcą”.

Uczniowie z klasy 1A na ten sympatyczny dzień zajęć edukacyjnych zaplanowali… lekcję muzealną w Europejskim Centrum Pieniądza Muzeum Okręgowego.

20150625_103107_nr 4

Ekspozycja prezentująca historię pieniądza przybliżyła uczestnikom rolę i specyfikę monet średniowiecznych na tle ruchu pielgrzymkowego do sanktuarium w Santiago de Compostela.

20150625_102551_nr 1

Na wystawie zobaczyliśmy bogaty zbiór numizmatów z okresu od X do XV wieku.

20150625_102844_nr 2

Dowiedzieliśmy się wielu szczegółów o strukturze społecznej średniowiecza. Na wystawie muzealnej, każdy z jej reprezentantów: rycerz, duchowny, mieszczanin i chłop… zdefiniowany został przez właściwy artefakt, typowy dla danego stanu.

20150625_102730_nr 3

Edukacyjny wymiar wystawy podkreślała specjalna sala, nawiązująca do średniowiecznej karczmy.

20150625_103116_nr 5

Nowinki techniczne zastosowane w muzeum, pozwoliły interaktywnie… poznać siłę nabywczą pieniądza w poszczególnych okresach średniowiecza.

20150625_104040_nr 8

Specjaliści od puzzli… mogli spróbować swoich sił… układając obraz polskiego denara z czasów Władysława II Wygnańca.

20150625_103816_nr 6

W czasie zwiedzania wystawy, obejrzeliśmy replikę budynku z XVII wieku, w którym znajdowała się kamienica i pręgarnia, gdzie wybijano monety.

20150625_104819_nr 9

Młodzi bydgoszczanie powinni wiedzieć, że Mennica Bydgoska działająca w latach 1594-1686 jako mennica prywatna, królewska, a od 1632 r. państwowa, była jedną z najważniejszych w Rzeczypospolitej.

20150625_103857_nr 7

Lekcja muzealna… pozwoliła osiągnąć założone cele dydaktyczne. Poznaliśmy odpowiedź na pytanie… jaką siłę nabywczą ma dzisiaj polska moneta ? Wszyscy… jednogłośnie oszacowaliśmy współczesne ekonomiczne realia… i ustaliliśmy, że…jedyna możliwa odpowiedź – to… LODY!

P.S.
Fakt, monety z „klasowego skarbczyka” zamieniliśmy na lody. Każdemu wedle smaku i gustu… jogurtowe… wiśniowe… ciasteczkowe… kawowe… śmietankowe… chałwowe… czyli SMACZNE!
Klasa 1A + Wychowawca


powrót do poprzedniej strony