Uczniowie + Wychowawca → Monety + Lody
Oceny na koniec roku szkolnego… wystawione! Świadectwa szkolne… wydrukowane! Czas więc… na kilka chwil relaksu, tym bardziej, że w ostatnim dniu szkolnego kalendarza Zespołu Szkół Chemicznych króluje „Dzień z Wychowawcą”.
Uczniowie z klasy 1A na ten sympatyczny dzień zajęć edukacyjnych zaplanowali… lekcję muzealną w Europejskim Centrum Pieniądza Muzeum Okręgowego.
Ekspozycja prezentująca historię pieniądza przybliżyła uczestnikom rolę i specyfikę monet średniowiecznych na tle ruchu pielgrzymkowego do sanktuarium w Santiago de Compostela.
Na wystawie zobaczyliśmy bogaty zbiór numizmatów z okresu od X do XV wieku.
Dowiedzieliśmy się wielu szczegółów o strukturze społecznej średniowiecza. Na wystawie muzealnej, każdy z jej reprezentantów: rycerz, duchowny, mieszczanin i chłop… zdefiniowany został przez właściwy artefakt, typowy dla danego stanu.
Edukacyjny wymiar wystawy podkreślała specjalna sala, nawiązująca do średniowiecznej karczmy.
Nowinki techniczne zastosowane w muzeum, pozwoliły interaktywnie… poznać siłę nabywczą pieniądza w poszczególnych okresach średniowiecza.
Specjaliści od puzzli… mogli spróbować swoich sił… układając obraz polskiego denara z czasów Władysława II Wygnańca.
W czasie zwiedzania wystawy, obejrzeliśmy replikę budynku z XVII wieku, w którym znajdowała się kamienica i pręgarnia, gdzie wybijano monety.
Młodzi bydgoszczanie powinni wiedzieć, że Mennica Bydgoska działająca w latach 1594-1686 jako mennica prywatna, królewska, a od 1632 r. państwowa, była jedną z najważniejszych w Rzeczypospolitej.
Lekcja muzealna… pozwoliła osiągnąć założone cele dydaktyczne. Poznaliśmy odpowiedź na pytanie… jaką siłę nabywczą ma dzisiaj polska moneta ? Wszyscy… jednogłośnie oszacowaliśmy współczesne ekonomiczne realia… i ustaliliśmy, że…jedyna możliwa odpowiedź – to… LODY!
P.S.
Fakt, monety z „klasowego skarbczyka” zamieniliśmy na lody. Każdemu wedle smaku i gustu… jogurtowe… wiśniowe… ciasteczkowe… kawowe… śmietankowe… chałwowe… czyli SMACZNE!
Klasa 1A + Wychowawca
powrót do poprzedniej strony