Ścieżka dydaktyczna… analityków z 1A.
W terminologii szkolnej… ścieżka dydaktyczna to szlak pieszy, wyznaczony w taki sposób, aby na jego trasie znalazło się jak najwięcej interesujących obiektów przyrodniczych, czasem też zabytków architektury czy techniki.
Okazję do weryfikacji tej definicji… mieli Uczniowie klasy 1A Technikum Chemicznego, którzy przemierzyli ścieżkę edukacji ekologicznej w Muzeum Wodociągów.
Analitycy poznali historię bydgoskich wodociągów, sposobów pozyskiwania i gospodarowania wodą. Odwiedzili zabytkową halę pomp z przykładami eksponatów charakterystycznych dla epoki architektury przemysłowej.
Zwiedzili studnię zbiorczą o głębokości 14 m, do której trafiała woda ze studni głębinowych w Lesie Gdańskim.
Zapoznali się z historią urządzenia o nazwie rurmus, które dostarczało w XV wieku wodę z Brdy do Bydgoszczy.
Poznaliśmy różnicę pomiędzy hydrantem a zdrojem ulicznym, dzięki zbiorom zabytkowych urządzeń pochodzących z kilkunastu miejscowości w Polsce.
Najważniejsze! Nasze chemiczne dociekania… potwierdziły, że woda płynąca w bydgoskich kranach jest czysta i bezpieczna… można ją pić ze smakiem… najlepiej schłodzoną!
Analitycy z klasy 1A
z Wychowawcą klasy
powrót do poprzedniej strony