„DZIECIĘCE GRAFFITI” i my…

„DZIECIĘCE GRAFFITI” i my…

26.06.2018Roman Starzyk

Od dwóch lat nauczyciele i młodzież naszej szkoły współpracują z organizacją „Dziecięce Graffiti” opiekująca się dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z zespołem Downa. Organizacja ta organizuje imprezy w których uczestniczą osoby z zespołem Downa oraz osoby z innymi niepełnosprawnościami. W imprezach tych integrują się z dziećmi i młodzieżą pełnosprawną. Spotkania te, to nie tylko zabawa, ale również nauka oraz szkolenia w bardzo życiowych dla tych ludzi i ich opiekunów sprawach.

Nasza współpraca polega na tym, że fotografujemy i filmujemy, a z tych materiałów realizujemy reportażowe filmy dokumentalne oraz krótkie wideoklipy.

Do czego potrzebna jest nasza praca i zrealizowane filmy?

Po pierwsze, jak zwykle by archiwizować spotkania, zabawę, naukę, ludzi z ich problemami i radościami,

Po drugie, zmontowane filmy i wykonane zdjęcia używane są do pokazania innym osobom nie związanym ze środowiskiem ludzi niepełnosprawnych, że to są zwykli ludzie, którzy bawią się, uczą się i chcą kochać i chcą być kochani. Zaangażowani uczniowie, nauczyciele naszej szkoły również z bliska widzą, że to ciekawi ludzie o pięknych duszach i wspaniałych sercach.

Po trzecie, kontakt naszych niepełnosprawnych bohaterów z obiektywem aparatu fotograficznego, okiem kamery cyfrowej oraz mikrofonem powoduje, że stają się oni odważniejsi i coraz chętniej chcą dzielić się swoim życiem i myślami.

Co dalej, czy tyle nam wystarczy?

No nie, od września zaczynamy nowy projekt, w którym dla osób z zespołem Downa zorganizujemy warsztaty, szkolenie z techniki rejestrowania i montażu materiału filmowego. Beneficjenci projektu będą dziennikarzami, operatorami kamery, dźwiękowcami, ludźmi odpowiedzialnymi za światło i montaż gotowego materiału filmowego.

Mamy sprzęt, mamy fachowców i entuzjazm, więc musi się udać ;)  fot: Julia Jakubowska, Marta Stępień.

wDSC00102 wDSC00161 wDSC00187 wDSC00234 wDSC00249 wDSC00251 wDSC00261 wRST_0859 wRST_0884 wRST_0971 wRST_1036

 

 


powrót do poprzedniej strony