„Misja: Rozwój 2.0”
W dniach 06 – 13 listopada klasy maturalne brały udział w warsztatach realizowanych przez WSB w ramach projektu pn. „Misja: Rozwój 2.0”. Podstawowe założenie projektu to wzmocnienie powiązania edukacji z rynkiem pracy i stworzenie dodatkowych warunków dla uczniów do zdobycia wiedzy oraz umiejętności niezbędnych na rynku pracy w XXI wieku, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji kluczowych.
Maturzyści uczestniczyli w zajęciach pt. „Po nitce do kłębka, czyli słów kilka o myśleniu projektowym” oraz „Wystąpienia publiczne – jak przeżyć od a do z?”. W ramach pierwszego warsztatu przybliżono założenia myślenia projektowego jako jednego z najskuteczniejszych sposobów wykorzystywanych indywidualnie lub przez instytucje czy organizacje do osiągania sukcesu. Podczas zajęć, na przykładach bliskich młodym ludziom, zostały omówione sposoby i kryteria wyznaczania celu, który w danym czasie i miejscu powinien być realny i mierzalny, a także metoda jego osiągania z uwzględnieniem potrzeb, możliwości oraz ekonomicznego uzasadnienia przedsięwzięcia.
Sztuka autoprezentacji czy przedstawienia prezentacji oraz umiejętność aktywnego uczestnictwa w dyskusji bardzo często stanowią podstawę do osiągnięcia sukcesu. Kształtowanie umiejętności niezbędnych podczas egzaminów ustnych, rozmów kwalifikacyjnych, spotkań i debat jest niezwykle ważne z punktu widzenia konieczności przygotowania młodego człowieka do wejścia na rynek pracy. Stąd w ramach warsztatu „Wystąpienia publiczne – jak przeżyć od a do z?” zaprezentowano główne elementy związane z wystąpieniami publicznymi, ze szczególnym uwzględnieniem sposobów doboru treści i ich prezentacji oraz podstaw komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Zajęcia zostały wzbogacone również o metody związane z ograniczeniem stresu podczas wystąpień publicznych, zarówno w rozmowach w małym gronie odbiorców, jak i przed dużym audytorium.
Tematyka poruszana podczas warsztatów z całą pewnością stanie się podstawą do dalszych dyskusji i przemyśleń. Zdobyta wiedza natomiast pozwoli uczniom na zachowanie swobody podczas egzaminów ustnych, rozmów kwalifikacyjnych, nawiązywania pierwszych kontraktów, czy podczas kontynuowania nauki na studiach wyższych.
powrót do poprzedniej strony