Praktyki polskich nauczycieli kształcenia zawodowego

Praktyki polskich nauczycieli kształcenia zawodowego

05.03.2014Mateusz Dembek

Praktyki polskich nauczycieli kształcenia zawodowego w Niemczech, Ausbildungsverbund Teltow – Centrum Kształcenia Izby Przemysłowo-Handlowej w Poczdamie

Od 24.02.2014 r. do 28.02.2014 r.

Handel i reklama w praktyce – pilotażowy program doskonalenia nauczycieli kształcenia zawodowego poprzez praktyki w przedsiębiorstwach dla zawodów: technik organizacji reklamy, technik cyfrowych procesów graficznych,  sprzedawca.

Udział nauczycieli Technikum Cyfrowych Procesów Graficznych Zespołu Szkół Chemicznych w Bydgoszczy (Danuta Ćwiklińska, Justyna Malicka-Wasielewska, Artur Kowalski) w praktykach zawodowych w Niemczech.

 Krótkie sprawozdanie z intensywnego tygodnia zajęć:

1. Poznaliśmy funkcjonowanie tzw. systemu dualnego kształcenia zawodowego, polegającego  na praktycznym uczeniu określonego zawodu bezpośrednio u przedsiębiorcy/pracodawcy, a przedmiotów zawodowych teoretycznych realizowane są w szkole. Przedsiębiorca podpisuje umowę o pracę z uczniem, który jest wówczas na prawach pracownika, a za pracę dostaje wynagrodzenie.

2. Przedstawiono opis przykładowego zadania egzaminacyjnego, sposób jego wykonania i oceniania, na przykładzie zawodu projektant mediów.

3. Uczestniczyliśmy w projektowaniu materiałów reklamowych w firmie AMM Aktions-Zentrum Multimedia w Poczdamie.

4. Zwiedziliśmy Szkołę Zawodową w Teltow zajmującą się kształceniem zawodowym z obszaru Reklama i Media, wymieniliśmy doświadczenia z nauczycielami kształcenia zawodowego.

5. Zwiedziliśmy Ośrodek AVT  w Teltow  przy Centrum Kształcenia Izby Przemysłowo- Handlowej w Poczdamie, pracujący w systemie dualnym -przygotowując uczniów do wykonywania zawodu.

6. Uczestniczyliśmy w pracach projektowych z zakresu grafiki i reklamy w pracowni Ośrodka AVT  w Teltow.

7. Zwiedziliśmy Drukarnię Thiel w Ludwigsfelde  specjalizującej się w grafice reklamowej i marketingu przemysłowym, zobaczyliśmy stosowane technologie,  maszyny i urządzenia

8. Uczestniczyliśmy w spotkaniu z Burmistrzem w Urzędzie Miasta Teltow, gdzie poznaliśmy  strategię marketingową Miasta oraz  najciekawsze projekty marketingu miejskiego.

9.  Zapoznaliśmy się z koncepcją użycia reklam medialnych na przykładzie Placu Poczdamskiego w Berlinie.

10. Skorzystaliśmy również z możliwość udziału w zwiedzaniu kopuły Reichstagu.

_MG_7075 kopia _MG_7185 kopia _MG_7196_int 650 _MG_7270 kopia _MG_7288 kopia _MG_7303 kopia _MG_7317 kopia _MG_7323 kopia _MG_7328 kopia _MG_7352 kopia DSC_0001 kopia DSC_0046 kopia DSC_0358 kopia DSC_0362 kopia IMG_8396 kopia IMG_8430 kopia


powrót do poprzedniej strony