Praktyki polskich nauczycieli kształcenia zawodowego
Praktyki polskich nauczycieli kształcenia zawodowego w Niemczech, Ausbildungsverbund Teltow – Centrum Kształcenia Izby Przemysłowo-Handlowej w Poczdamie
Od 24.02.2014 r. do 28.02.2014 r.
Handel i reklama w praktyce – pilotażowy program doskonalenia nauczycieli kształcenia zawodowego poprzez praktyki w przedsiębiorstwach dla zawodów: technik organizacji reklamy, technik cyfrowych procesów graficznych, sprzedawca.
Udział nauczycieli Technikum Cyfrowych Procesów Graficznych Zespołu Szkół Chemicznych w Bydgoszczy (Danuta Ćwiklińska, Justyna Malicka-Wasielewska, Artur Kowalski) w praktykach zawodowych w Niemczech.
Krótkie sprawozdanie z intensywnego tygodnia zajęć:
1. Poznaliśmy funkcjonowanie tzw. systemu dualnego kształcenia zawodowego, polegającego na praktycznym uczeniu określonego zawodu bezpośrednio u przedsiębiorcy/pracodawcy, a przedmiotów zawodowych teoretycznych realizowane są w szkole. Przedsiębiorca podpisuje umowę o pracę z uczniem, który jest wówczas na prawach pracownika, a za pracę dostaje wynagrodzenie.
2. Przedstawiono opis przykładowego zadania egzaminacyjnego, sposób jego wykonania i oceniania, na przykładzie zawodu projektant mediów.
3. Uczestniczyliśmy w projektowaniu materiałów reklamowych w firmie AMM Aktions-Zentrum Multimedia w Poczdamie.
4. Zwiedziliśmy Szkołę Zawodową w Teltow zajmującą się kształceniem zawodowym z obszaru Reklama i Media, wymieniliśmy doświadczenia z nauczycielami kształcenia zawodowego.
5. Zwiedziliśmy Ośrodek AVT w Teltow przy Centrum Kształcenia Izby Przemysłowo- Handlowej w Poczdamie, pracujący w systemie dualnym -przygotowując uczniów do wykonywania zawodu.
6. Uczestniczyliśmy w pracach projektowych z zakresu grafiki i reklamy w pracowni Ośrodka AVT w Teltow.
7. Zwiedziliśmy Drukarnię Thiel w Ludwigsfelde specjalizującej się w grafice reklamowej i marketingu przemysłowym, zobaczyliśmy stosowane technologie, maszyny i urządzenia
8. Uczestniczyliśmy w spotkaniu z Burmistrzem w Urzędzie Miasta Teltow, gdzie poznaliśmy strategię marketingową Miasta oraz najciekawsze projekty marketingu miejskiego.
9. Zapoznaliśmy się z koncepcją użycia reklam medialnych na przykładzie Placu Poczdamskiego w Berlinie.
10. Skorzystaliśmy również z możliwość udziału w zwiedzaniu kopuły Reichstagu.
powrót do poprzedniej strony